Europa bezoeken tijdens Corona 2021 – deel 2: Lugano & Turijn

Europa bezoeken tijdens Corona editie 2021 – Deel 2: Lugano & Turijn

Na een aantal dagen te hebben doorgebracht in Heidelberg en Luzern vervolgden wij onze trip naar Lugano. Hier verbleven wij twee nachten in één van onze favoriete hotels in Lugano: Grand Hotel Villa Castagnola. Dit hotel ligt aan het meer, heeft een gigantische tuin en diverse terrassen waar het uitgebreide ontbijt, een heerlijke lunch en hoogstaand diner genuttigd kunnen worden. Normaliter mijden we restaurants in het hotel, omdat er altijd veel (nieuw) aanbod te onderzoeken is voor onze zaken- en groepsreizigers. Maar dit keer hebben we toch één diner in dit hotel genuttigd, omdat we weten hoe fantastisch de kwaliteit, service en locatie is!

Uiteraard hebben we ook hier vele partners bezocht waaronder hotels en mooie (groepsincentive) restaurants, waarvan er een aantal ook voldoen aan de goMICE criteria. Deze criteria zijn onder andere een ruime capaciteit en daarnaast eisen zoals de goede kwaliteit van het eten en een hoogstaande service.

Lugano: een ongekend prachtige bestemming voor een groeps- of incentive reis!

Vertoeven op het Meer van Lugano

Op dag 2 in Lugano hadden we ook nog wat tijd voor ontspanning. Via onze partner voor (speed)boten konden we vanaf de middag het water op met een speedboot met 400 pk….! Overigens is een vaarbewijs bij dit type boot vereist om zelf te mogen varen.

Ons hotel had koeltassen klaargezet met wat biertjes, wijn en versnaperingen. Toen we de tas aan boord openden, zagen we dat het hotel ons verrast had met een flesje bubbels. Wat een verwennerij!

We zetten meteen koers naar ons favoriete restaurant, net over de grens in Italië (op het water ook geen grens- of Coronacontroles) en legden aan bij het fantastische restaurant Il Ritrovo. We werden ontvangen als VIP’s en mochten plaatsnemen aan één van de mooiste tafeltjes aan het water. Heerlijke verse vis en pasta’s sierden de kaart. La dolce vita!

Na de lunch stapten we weer op de boot om vol gas over het meer terug naar Lugano te racen. Het was relatief rustig, dus het kon! Muziek aan, wind in je haar, drankje in je hand, quality time met het gezin. Rond 19.00 uur legden we weer aan wal aan en was het tijd om weer tot inspectie over te gaan én om heerlijk met het gezin te eten bij één van onze partners.

Het Meer van Lugano leent zich perfect voor een heerlijke dag op het water tijdens jullie incentive reis!

Andiamo naar Italië!

Na twee nachten in Lugano was het tijd om weer in te pakken en koers te zetten naar Turijn. Ook hier geen controles aan de grens. Wel moesten we in Italië mondkapjes dragen in binnenruimtes.

Onze jongens wilden ook graag even langs het stadion van Juventus, omdat Ronaldo daar nu eenmaal voetbalt. Een paar jaar geleden heb ik Cristiano persoonlijk ontmoet en ik kan niet anders zeggen dan dat hij een superaardige en attente kerel is, met een warme persoonlijkheid. Ook al zijn onze zoons inmiddels volwassen, er moest toch nog even een Juventus shirt gescoord worden. Na het bewonderen van het stadion zetten we koers naar ons hotel. We verbleven één nacht in Hotel Principie di Piemonte. Die avond hebben we zalig gegeten op één van de prachtige pleinen van Turijn.

Niet veel mensen weten hoe mooi Turijn is voor één of twee nachtjes. Turijn heeft een fantastisch mooi centrum, met authentieke statige gebouwen, prachtige winkelstraten en verschillende mooie en gezellige pleintjes om een drankje of hapje te nuttigen. Turijn is dan ook zeer aan te raden als tussenstop op weg naar het zuiden.

Turijn heeft een fantastisch centrum, authentieke gebouwen en een waanzinnige sfeer om te ervaren tijdens een groeps- of incentive reis!

Laat je in mijn volgende blogs verrassen met de ervaringen op onze route van Turijn naar Monte Carlo, Barcelona en Ibiza.

Anita van Maanen,
Managing Director

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!