De zomer-werk vakantie van 2018

Wat hebben we toch fantastisch werk! En ik zeg het wel vaker, maar ik blijf het toch zeggen. Omdat dat besef er telkens is. Hoe heerlijk is het om inspiratie op te doen? Mijn collega’s en ik gaan regelmatig op inspiratiereis, maar ook als ik zelf op vakantie ga neem ik bijna altijd een aantal onderdelen op om inspiratie op te doen voor goMICE projecten die er mogelijk aankomen.

Mooie reizen maken

Een jaar geleden heb ik ook geschreven over mijn eigen zomer-werk vakantie. Niet alleen vinden we het bij goMICE fantastisch om mooie reizen te organiseren voor onze klanten, maar reis ik ook graag met mijn gezin af naar mooie en bijzondere bestemmingen. Ook toen mijn twee jongens geboren werden bleven we leuke reizen maken. We sleepten ze altijd overal mee naar toe, ook vaak buiten Europa, maar zochten wel bestemmingen die ook afgestemd waren op hun leeftijd.

De-zomer-werk-vakantie-van-2018-11

De afgelopen jaren hebben we gebruikt om een aantal bijzondere en langere reizen te maken in de zomervakantie. Zo hebben we in de afgelopen jaren Thailand, Indonesië, Hongkong, Tanzania en Zuid-Afrika bezocht. Naast het feit dat we genieten met elkaar, bezoeken we zakelijk ook meerdere hotels, restaurants en bekijken andere relevante zaken ter plaatse.

Incentive reizen binnen Europa populair

Europa is nog steeds het meest populaire continent om een incentivereis te organiseren maar toch zijn niet-Europese bestemmingen ook zeer populair, voor zowel meetings, incentives congressen als events.

Zo staan er bij goMICE al diverse reizen en events gepland naar diverse landen in Azië, waaronder Japan, Singapore en Hongkong. Maar ook bestemmingen zoals Dubai en New York staan weer vaak in de belangstelling. Onlangs hebben we ook een reis mogen organiseren voor een huwelijksfeest op de Malediven. Een prachtig project! Dit was voor ongeveer 100 personen waaronder diverse bekende Nederlanders en diverse Nederlandse artiesten. Het bruidspaar ging na de bruiloft ook nog naar andere bestemmingen, waaronder naar Bora Bora.

Inspiratie opdoen in Japan, Hawaii en Vancouver

Om dit soort aanvragen goed te kunnen behartigen gaan we vaak op inspiratiereis of combineren we een vakantie met een deel zakelijke inspiratie. Zo ben ik dit jaar met mijn gezin naar Japan, Hawaii en Vancouver geweest. Letterlijk ‘around the world’. En wat een ervaring was dit! In 4 weken hebben we zoveel gedaan en gezien, maar ook inspiratie opgedaan. Vooral in Japan, maar ook in Hawaii. Want net als de Malediven is Hawaii een populaire bestemming voor incentive reizen en bruiloften. Dus hebben we ook hier privé en zakelijk gecombineerd. En zoals gezegd, dat is geen straf!

De-zomer-werk-vakantie-van-2018-9

Het zou wel betekenen dat we veel onderweg zouden zijn, maar dat vinden we nu eenmaal het leukst van alles. En ja, ook onze jongens houden van avontuur en iedere dag iets anders.

We hebben in totaal 3,5 weken uitgetrokken voor deze reis en zijn net weer terug in Nederland. Globaal zal ik ons programma delen. Een zeer aan te raden programma als je een dergelijke trip overweegt. Je zou ook Japan weg kunnen laten, maar wij vonden het een mooie “tussenstop”. Ook om een beetje aan het tijdsverschil van 12 uur op Hawaii te wennen. In Japan is er immers 7 uur tijdsverschil en op die manier doe je dit stap voor stap. Alsnog heftig hoor, maar dat is juist wel weer gaaf aan zo’n reis. In een aantal volgende blogs zal ik wat meer vertellen over de hotels die we bezocht hebben en de activiteiten die je kunt doen.

Programma Amsterdam-Japan-Hawaii-Vancouver-Amsterdam

We vlogen van Amsterdam naar Osaka en vandaar uit met de hoge snelheids trein naar Kyoto. Dat is al een beleving! Niet alleen omdat de trein 1,5 keer zo snel rijdt als de Thalys in Europa, maar ook om te zien hoe georganiseerd Japan is. Op het eindpunt worden eerst de stoelen in de rijrichting gedraaid en gaat er een schoonmaakploeg de trein in.

De reizigers staan keurig in rijen voor de deur opgesteld en niemand dringt voor. Wanneer de schoonmaker het sein geeft in te mogen stappen gebeurt dit gestructureerd en zonder te dringen. En de toeristen volgen het voorbeeld. Niemand waagt het om toch stiekem voor te kruipen. We kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen in Nederland.

Kyoto

Kyoto, Stad van de tempels. Er is enorm veel te zien in Kyoto. We hebben hier 2 nachten overnacht en hebben de tijd gevuld met het wandelen naar een aantal tempels, wandelen door de prachtige oude straatjes en hebben een fietstour door de stad gedaan onder begeleiding van een gids die we wel vaker inzetten in Kyoto.

Tokyo

Op de derde dag gingen we per Shinkansen (bulletrain) naar Tokyo waar we alle highlights hebben bezocht. Samen met een Nederlandse privégids (deze gids is een Nederlander en begeleid ook vaak onze incentive reizen en handelsmissies). Dit is een expert om je net even het “andere” Tokyo te ontdekken. Uiteraard mocht de interessante vismarkt niet ontbreken!

Ook hebben we diverse hotels onderworpen aan een inspectie en hebben we met deze gids besproken wat de komende groepen verwachten. Zo hebben we een aanvraag lopen van een bedrijf die op handelsmissie wil en deze gids heeft ook ingangen in bedrijven voor een kijkje achter de schermen, verder kan hij laten zien hoe robots taken overnemen en ook kan hij behulpzaam zijn om een zakelijke relatie op te starten. Weliswaar is het een Nederlander maar hij spreekt vloeiend Japans en dat kan toch heel handig zijn.

Honolulu

En toen was het tijd om naar Honolulu te vliegen. Hotel Halekulani/Waikiki was het resort zoals we dat hoopten. Direct aan Waikiki strand en fantastisch om vanuit je kamer uit te kijken over het strand. De golven, de surfdudes en alles wat daar bij hoort was geweldig! En het viel goed in de smaak bij onze jongens….!

De-zomer-werk-vakantie-van-2018-11

Tussendoor bekijken wij dan snel een aantal hotels, sommigen op afspraak, anderen gewoon even door binnen te lopen.

Kauai

Vervolgens was het tijd om de tassen weer in te pakken en af te reizen, naar wat later bleek (naar onze mening tenminste), het mooiste eiland van Hawaii: Kauai. Hier hebben we de mooiste hikes gemaakt en per boot de imposante kustlijn verkend. Je waant je letterlijk in Jurassic park. (De opnames van deze films zijn hier ook werkelijk gemaakt!)

De-zomer-werk-vakantie-van-2018-9

We hebben zoveel inspiratie opgedaan en mooie activiteiten ontdekt voor huidige projecten en toekomstige aanvragen.

Big Island

Na Kauai was Big Island aan de beurt, met als hoogtepunt een helikoptertour (met open deuren….) over het eiland en in dit geval over de lavaspugende vulkaan. Ik heb al veel mogen zien in mijn leven, maar dit overtrof werkelijk alles. Hier zagen we waar de natuur toe in staat is…..onbeschrijfelijk.

De-zomer-werk-vakantie-van-2018-10

Maui

Als laatste eiland stond Maui op het programma. Hier zouden we 6 nachten verblijven en het wat rustiger aan doen. Dat hebben we weliswaar gedaan, maar we wilden toch ook alle highlights zien en dus zijn we bijna iedere dag op pad gegaan. Waarvan de Road to Hilo een absoluut hoogtepunt was, inclusief de hike naar het bamboebos wat onbeschrijfelijk mooi was. Een boottocht naar de Molokini krater om daar te snorkelen mocht niet ontbreken.

Je kunt ook heel bijzonder en gevarieerd eten om de eilanden! Wij hebben geweldige restaurants ontdekt, ook voor grote groepen, maar ook langs de weg wordt overal vers eten bereid.

Vancouver

Met een middag excursie sloten we onze (werk)vakantie af om de volgende dag naar Vancouver te vliegen. Daar een nachtje te acclimatiseren, een fietstocht te doen, om de volgende dag in onze vertrouwde blauwe Nederlandse vogel naar huis te vliegen.

Met diverse airlines ‘Een rondje om de wereld’

Bewust hebben we voor diverse airlines gekozen om ook daar opnieuw de service te toetsen en onze klanten van de juiste adviezen te voorzien.  Zo vlogen we dus onder andere met KLM, maar ook met Delta, Canadian en tussen de eilanden van Hawaii met Hawaiian Airlines. Maar liefst 8 vluchten zaten in ons programma. Bij al deze airlines kregen wij een goede service, hadden we geen een keer last van vertragingen of zoekgeraakte bagage, maar KLM is wat ons betreft toch weer de winnaar als het gaat om service en kwaliteit.

Wellicht biedt dit blog of de vele andere blogs die wij van goMICE hebben geschreven en zijn terug te vinden op onze website inspiratie voor uw voorgenomen incentive reis, event, wedding of handelsmissie. Wij staan graag voor u klaar.

Dit blog zou veel te lang worden om alle ervaringen van deze reis met u te delen. Mocht u belangstelling hebben in meer informatie over deze bestemmingen, schroom dan niet om contact met ons op te nemen! Binnenkort zal ik in nieuwe blogs meer vertellen over de hotels ter plaatse en over geweldige activiteiten.

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!