CASE: Communicatietraject ‘Join the beat of South Africa’

CASE: Communicatietraject ‘Join the beat of South Africa’

Afgelopen jaar reisden Lotte, Diewertje, Amy en Dian met 170 personen naar zinderend Zuid-Afrika voor een 5-daagse sales incentivereis van onze opdrachtgever uit de witgoed industrie. Het doel van de reis was om de deelnemers in een korte tijd een full South African experience te laten beleven, de relatie tussen het salesteam en de eigenaren van de verkoopfilialen te versterken en herinneringen te maken waar nog lang over nagepraat zou worden. In de aanloop naar deze reis hebben we middels de goMICE Stretch-methode verschillende communicatiemomenten ingezet om de deelnemers te activeren, motiveren, inspireren en enthousiasmeren voor de reis. Benieuwd hoe? In dit blog nemen we je mee in het communicatietraject rondom deze avontuurlijke reis.

CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'

Van The Taste of Russia naar The Beat of South Africa

The Taste of Russia CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'

Waar een organisatietraject van een groepsreis normaliter ongeveer circa een jaar duurt, was dat bij deze reis anders dan anders. In 2020 viel de bestemmingskeuze van de opdrachtgever op Moskou & Sint Petersburg. Een op dat moment unieke en toffe bestemmingskeuze! Ook in de aanloop naar deze reis hebben we middels de goMICE Stretch-methode verschillende communicatiemomenten ingezet om de deelnemers te activeren, motiveren, inspireren en enthousiasmeren. Allen onder het reis concept ‘The Taste of Russia’! Gedurende 12 maanden ontvingen de deelnemers iedere maand een verrassing in lijn met het thema van de reis. Denk hierbij aan:

  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa' De bezorging van Russische lekkernijen met daarbij een passende boodschap;
  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'   Een mooie bestemmingsvideo;
  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'  De inzet van de goMICE activatie app voor een kennisquiz over Rusland. Waarbij mooie prijzen door de deelnemers gewonnen konden worden.;
  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'  Het hoogtepunt binnen dit Stretch-concept was voor alle deelnemers de bezorging van een Fabergé verzameldoos met daarin plaats voor 6 unieke Fabergé eieren (uiteraard fictieve eieren). De eieren werden allen bezorgd met daarin een unieke code waarmee een volgend level in de kennisactivatie unlocked kon worden.

Helaas kon de sales incentivereis uiteindelijk niet plaatsvinden naar Moskou & Sint Petersburg in verband met de COVID-19 pandemie en vervolgens de oorlog in Oekraïne… dus moest er snel een nieuwe bestemming gekozen worden.

 

Join the beat of South Africa CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'

In 2022 is de keuze op Zuid-Afrika! Een geheel andere bestemming, maar ook zeker uniek en bijzonder te noemen. Rondom deze reis is de Stretch-methode ook op diverse momenten ingezet. Denk aan:

  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'Een mooie uitnodiging aan huis in Zuid-Afrikaanse stijl
  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'   Een toffe bestemmingsvideo waarin onderdelen van de reis werden uitgelicht
  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'   De ontwikkeling van een visueel reisthema welke op alle communicatie-uitingen voor en tijdens de reis werden gebruikt. Zoals op kofferlabels, een inpaklijst, lanyards, beachflags en menukaarten.
  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa' De inzet van de goMICE reisapp. Waarmee de deelnemers overzichtelijk in één app het volledige reisprogramma, de actuele vlucht- en weersinformatie, locaties via maps en push-berichten vanuit goMICE konden inzien. Daarnaast konden afbeeldingen gedurende de reis geüpload worden in de app, waardoor iedereen deelnam aan een groot verzamelalbum!
  • CASE: Communicatietraject 'Join the beat of South Africa'   Tot slot, verzorgden we ook de eindevaluatie richting de deelnemers. Hoe zijn alle onderdelen van de reis bevallen? Waar lagen verbeterpunten en waar En welke bestemmingen staan er voor een volgende reis op de hotlist?

De deelnemers keken, mede door dit communicatietraject, met groot enthousiasme uit naar de sales incentivereis. Wat ook een reis met een gouden randje bleek te worden!

Benieuwd naar het reisprogramma? Lees dan direct het bijbehorende case-blog: 5-daagse sales incentivereis naar schitterend Zuid-Afrika!

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!