Europa bezoeken tijdens Corona 2020 – deel 3: het Comomeer

Europa bezoeken tijdens Corona – deel 3: het Comomeer

Na ons verblijf in Luzern stond het Comomeer in Italië op het programma. Bestemming en land nummer drie. We waren benieuwd hoe het inmiddels in Italië was. Nou, ook hier liepen we tegen weinig Corona-obstakels aan. Uiteraard waren er wel maatregelen al merkten we daar zelf niet veel van.

Van Zwitserland naar Noord-Italië

Direct na mijn bezoek aan hotel Schweizerhof vertrokken we weer uit Luzern. In ongeveer 3,5 uur zouden we in het plaatsje Lezzeno aan het Comomeer aankomen. Het zou wat langer gaan duren wanneer de Gotthardtunnel tegen zou zitten maar dat viel, met een kwartiertje vertraging, erg mee. In “normale” tijden sta je soms een uur te wachten voor je er doorheen mag. Auto’s worden namelijk gedoseerd toegelaten om ongelukken in de tunnel te voorkomen. Tegenwoordig is er maar één tunnelbuis in gebruik en heb je dus tegenliggers. Er wordt wel een nieuwe tunnel gebouwd, maar dat gaat nog jaren duren.

Enfin, na een relatief relaxte rit tot Como, moesten we nog ongeveer 30 minuten langs het meer sturen, om in Lezzeno aan te komen. De stad Como zelf is trouwens ook een mooie bestemming om aan te doen tijdens een groeps- of incentive reis. De stad is gelegen op 67 kilometer vanaf de luchthaven van Milaan en is de grootste en belangrijkste plaats aan dit prachtige meer, Como kent een lange en bewogen geschiedenis al ten tijde van de Romeinen, wat terug te zien is in de historische binnenstad.

Resort met panoramisch uitzicht over het Comomeer

Maar wij waren dus op weg naar Lezzeno. Een rit langs een erg smalle en onoverzichtelijke weg bracht ons uiteindelijk tot ons doel: Filario Hotel & Residences. Dit hotel ligt op een panoramische plek in Lezzeno en beschikt over een infinity pool met uitzicht op het Comomeer, een restaurant en luxueus ingerichte kamers en appartementen. Dit elegante en exclusieve hotel is volledig voorzien van gratis WiFi. Elke accommodatie biedt airconditioning en een balkon met uitzicht over het meer. De appartementen en huizen hebben ook een volledig uitgeruste keuken en een eethoek.

Wij hadden een duplexvilla geboekt en meteen bij aankomst viel bij ons de mond open. Niet alleen het resort was fantastisch, maar het uitzicht was helemaal adembenemend. Mondkapjes waren overigens wel verplicht wanneer je in het hotel rondliep, maar omdat we veelal buiten vertoefden, hebben we die bijna niet hoeven te gebruiken.

Heerlijk vertoeven op én aan het water

De volgende twee dagen hadden we een speedboot gehuurd. In Italië mag je zelf varen met een boot tot 5 meter. Echter met een vaarbewijs, zoals wij, mag je ook een grotere boot varen. De volgende ochtend, na genoten te hebben van een heerlijk ontbijt, werd de boot voor het resort aangemeerd en konden we aan boord. Het was prachtig weer en we hadden heerlijke koele drankjes mee in een koeltas en al snel waren we op pad met als eerste doel Bellagio. Een dorp met allure en geliefd bij vele acteurs en actrices, waaronder George Clooney, die hier een huis bezitten. Wat een heerlijke eerste dag. Het was warm en het water van het Comomeer is precies goed van temperatuur in de zomer. Heerlijk verfrissend en verkoelend.

Ook bij groepsreizen in deze omgeving zetten we graag een boottocht op het programma. Zowel op het Comomeer, als ook op Lago Maggiore, kijk je je ogen uit van de prachtige omgeving, wonderschone natuur en unieke huizen aan het water. Ook de lunchlocaties aan het water met de meest heerlijke verse gerechten maken een dagje op het water een om nooit meer te vergeten.

Wij genoten onderweg ook van een heerlijke lunch aan het meer en gingen vervolgens weer het water op. Na de hele dag op het water te zijn geweest keerden we rozig terug en doken we in de infinity pool met een drankje aan de rand van het zwembad met uitzicht op het meer. En omdat het restaurant aan het meer, van ons eigen resort, zo goed was bevallen kozen we ervoor om lekker daar weer te gaan eten. Heerlijk pizza’s uit de steenoven, focaccia en salades en een lekker glaasje wijn erbij.

Noord-Italië als geweldige incentive bestemming

Een van de redenen waarom we Noord-Italië en de meren graag inzetten als bestemming voor groepsreizen is uiteraard de heerlijke Italiaanse keuken maar ook de prachtige, stijlvolle hotels in de omgeving. Met Milaan op een goede reisafstand is de combinatie van stad en natuur snel gemaakt. Het perfecte recept om te genieten van La Dolce Vita.

Wij hebben ook weer genoten van onze dagen aan het Comomeer, maar het was alweer tijd om te vertrekken. Op naar weer een nieuwe bestemming en avontuur. Wij houden van afwisseling en huppakee de koffers weer snel gepakt en op naar …..Monte Carlo in Monaco, land nummer 4.

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!