Een incentive reis naar Napels

Meestal heeft een opdrachtgever wel een idee welke bestemming ze willen plannen voor een volgende incentive reis. Het leuke van deze opdrachtgever is dat wij al jaren de suggesties mogen doen en eigenlijk altijd worden die suggesties enthousiast ontvangen. De opdrachtgever vindt het leuk om verrast te worden met minder voor de hand liggende bestemmingen en ook dit keer zijn we daarin geslaagd.

Dit keer hadden we hen onder andere Napels en Dubrovnik voorgesteld. Het werd een incentive reis naar Napels en ik ben zojuist terug van deze schitterende reis.

Incentive reis naar Napels - ga met goMICE! Incentives, Incentive, Incentive reizen

Ik vind het nog altijd heerlijk om als begeleider mee te gaan en het is mijn passie om alles niet alleen tevoren maar ook ter plaatste tot in de puntjes te regelen en verrassingen in te bouwen.

Meedenken om de deelnemers te motiveren

Omdat deze incentive reis naar Napels een beloningsreis was hebben we ook de targetsetting begeleid door middel van teasers. Dit om de mogelijke deelnemers tot op het bot te motiveren! Iedere maand werden ze verrast met een gadget, kaartje of andere teaser. Hierover kregen we tussentijds veel complimenten over de inventiviteit en originaliteit!

Al jaren mogen we deze reizen verzorgen en we weten dan ook precies welke elementen het belangrijkst zijn. Er moeten minimaal 3 WAUW effecten in zitten. Het hotel moet er daar 1 van zijn. Dus we gaan altijd op zoek naar het beste hotel in town en bouwen daar het programma omheen.

Wij denken dat Hotel Gran Vesuvio met het prachtige uitzicht over baai van Napels en Castel dell’Ovo een geweldig hotel is! Castel dell’Ovo is een schiereilandje met daarop een kasteel en een aantal fantastische restaurants, waaronder ook mijn favoriete restaurant La Scialupa.

Het restaurant La Scialupa is het tweede WAUW moment, alleen neemt dit restaurant geen groepen aan. Maar omdat wij al jaren groepsreizen naar Napels verzorgen en ik bleef zeuren bij hen, mogen we tegenwoordig met groepen niet groter dan 60 personen bij hun reserveren! De volhouder wint! Buiten is er dan nog plaats voor passanten. Uiteraard hebben we er met deze groepsreis naar Napels dan ook weer dankbaar gebruik van gemaakt.

Restaurant La Scialuppa in Napels (Castell dell’Ovo)

Restaurant La Scialuppa is één van de weinige restaurants waar nog verse vis, direct uit zee wordt geserveerd, maar ook de overige gerechten trekken de aandacht. De pasta’s worden nog zelf gemaakt en de keuken van La Scialuppa is eigenlijk altijd bezet door de lokale bevolking.

De Vesuvius beklimmen

De volgende dag was het tijd om ons in het zweet te werken. Op naar de Vesuvius, met een beklimming naar de top.

Uiteindelijk bovenaan word je dan ook beloond met een prachtig uitzicht, soms wat gehinderd door een wat mistig uitzicht, maar dit keer: ‘clear sky’! Wanneer we dan op de Vesuvius staan en ik begin te vertellen over deze “gevaarlijke” berg, dan wordt het zoals altijd even stil om je heen.

Maar de aangrijpende stilte die er valt wanneer we in Pompeii voor de Tuin der Vluchtelingen staan, is niet te beschrijven. Ik neem de deelnemers mee terug in de tijd en altijd weer met emotie vertel ik het verhaal van Pompeii en haar ondergang. Een ieder kijkt naar hun ouders en kids en probeert zich voor te stellen hoe het geweest moet zijn toen de Vesuvius Pompeii verwoestte……..!

Daarna moet de boel natuurlijk weer een beetje opgepept worden, dus dan is een bezoek aan de Limoncellofabriek altijd een mooie afsluiting.

Lekker nippend aan dit goddelijke drankje, glijdt het trieste verhaal weer van een ieders schouders, alhoewel het beeld van het gezin nog lang bij iedereen in gedachten blijft.

Een incentive reis naar Napels, met de boot naar Capri

De volgende dag was het tijd voor een andere sfeer. Tijd om de boot te pakken naar Capri. Ook heb ik al vele groepen naar Capri mogen begeleiden, ik verheug me er altijd weer op. Mijn enthousiasme is blijkbaar aanstekelijk, want iedereen is vroeg op en heeft er zin in.

Ruim op tijd lopen we naar de boot, vandaag gelukkig een rustige zee. Dat is ook wel eens anders…..! Ik heb in het verleden al regelmatig preventief reisziekte pilletjes uitgedeeld . Ik heb er altijd voldoende op voorraad. Beter voorkomen dan genezen.

De vaart verloopt voorspoedig en al gauw doemt het prachtige eiland Capri voor ons op. Prachtig!

Daar aangekomen wordt de groep in groepjes verdeeld en stappen we over op enkele kleinere bootjes om de blauwe grotten te bezoeken. Dit kan alleen wanneer de zee rustig is en dat is gelukkig zo.

Heerlijk eten in een nog vrij onbekend restaurant

In Napels en Capri kun je in vele restaurants heerlijk eten,  maar er bestaat altijd de overtreffende trap. Een aantal jaren geleden ontdekte ik een fantastisch restaurant op Capri, nog niet ontdekt door de toeristen. Dit restaurant is ook dit keer weer een must en we worden weer hartelijk ontvangen door mijn, inmiddels vriend, Gianni de eigenaar.
Een must op het menu is hier de “ Insalata Caprese” . Nog nooit zo lekker gegeten als in restaurant Villa Verde!

De afsluiting van de incentive reis naar Napels, een verassing

Dit restaurant was een perfecte afsluiting van wederom een geweldige reis. Die avond vlogen we terug naar Nederland en ik deelde een boekje uit met mooie foto’s. Die had ik snel laten maken bij een sneldrukker op Capri, terwijl iedereen aan het shoppen was. Dat vind ik het mooiste wat er is: die verraste blikken van de deelnemers! Goud waard.

Toen ik op Schiphol voldaan in mijn auto stapte, na iedereen uitgezwaaid te hebben, stroomden de eerste Whatsappjes al binnen. Altijd weer kippenvelmomentjes. Iedereen roemde de reis, op zijn of haar eigen manier. Iedereen noemde het moment in Pompeii als zeer indrukwekkend.

Ervaring van onze klant: Wat een fantastische reis, zo dankbaar dat ik ieder jaar weer mee mag. Je verhaal in Pompeii, bij de tuin van de vluchtelingen zal nog lang blijven hangen…..! Dankjewel voor deze experience!

Verzorgen wij uw volgende incentive reis? Dat kan naar Napels, maar wij kunnen u ook verassen met een andere bestemming! Neem vrijblijvend contact met ons op.

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!