Header

Europa bezoeken tijdens Corona 2021 – deel 5: Ibiza

Europa bezoeken tijdens Corona editie 2021 – Deel 5: Ibiza

En toen naar Ibizaaaaaa!

Na Barcelona reisden wij af naar een van onze andere favoriete bestemmingen, in Europa dan, zowel voor incentive- alsook voor onze privéreizen. Ibiza leent zich uitstekend voor een incentive reis of zoals vele bedrijven de afgelopen jaren deden, een incentive reis gecombineerd met een gedeelte studiereis of training.

Ook op de airport van Barcelona verliep alles vlotjes, de CoronaCheck-app deed zijn werk weer en al snel zaten we aan een lunch op de airport (waar dan de mondkapjes weer even af mochten) voordat we zouden vertrekken. De vlucht zou ongeveer 30-45 minuten bedragen en opnieuw vlogen we met Vueling. Tegenwoordig is dit een zeer prettige airline, ook wel prima te vergelijken met Transavia. Na een kort en comfortabel vluchtje zagen we Ibiza al onder ons opdoemen en zoals altijd voelt het goed om hier weer te zijn.

Wij, en ook de projectmanagers van goMICE, kennen Ibiza heel goed. We weten voor zowel kleine als grote groepen en budgetten de juiste hotels, activiteiten en restaurants te kiezen. Dit zeggende is het niet de voordeligste (incentive)bestemming binnen Europa, maar er is vaak wel een mouw aan te passen voor een ieders budget.

We hadden ons voorgenomen om na aankomst meteen onze inspecties te doen. Ook hier hadden we een behoorlijk rijtje aan leveranciers die we wilden bezoeken. Onder andere Hotel Corso, Hotel Mignon, Hotel Aguas de Ibiza, Ushuaïa en uiteraard ook het Hard Rock hotel (waar we dit keer zelf verbleven) stonden op de planning.

Ibiza is één van onze favoriete Europese bestemmingen voor groeps- en incentive reizen!

Verblijven in een prachtige villa…

Wat overigens ook het overwegen waard is, is om met een groep in een mooie villa te verblijven (geschikt voor groepen tussen de 8 en 25 personen). Er is een ruim aanbod van prachtige villa’s. Dit variërend van villa’s met 4 slaapkamers tot villa’s met wel 12 of meer slaapkamers. Op Ibiza kiezen groepen van die grootte regelmatig voor een villa in plaats van een hotel, zodat men daar ook bijvoorbeeld in alle rust kan vergaderen of een kok voor de groep kan koken. Ook is een barbecue hier zeer eenvoudig te organiseren. We bezochten onze leverancier van villa-verhuur op het eiland en deze bood ons aan om zelf eens een keer een aantal dagen in zo’n villa te verblijven. De business zou slow worden vanaf eind augustus en hij had nog een paar mooie villa’s in “de aanbieding”. Wow….. Daar moesten we even over nadenken, maar wie weet, aangezien we begin september toch een klein, select groepje begeleiden naar Ibiza (zij verblijven in hotel Corso), waarom dan niet op dit verleidelijke aanbod ingaan? Dan zouden we een paar dagen in zo’n villa verblijven en onze trip daarmee wat verlengen! Klinkt goed toch?

Mochten we hiertoe besluiten dan zal ik zeker nog onze eigen ervaringen delen en vertellen hoe het is om in zo’n prachtige villa op Ibiza te verblijven. Wie weet kiest u (wanneer alles echt weer mogelijk is en het mag) wel een keer voor een verblijf in zo’n comfortabele villa. (of in een cluster van villa’s bij grotere groepen). Houd in ieder geval ons blog of onze social media kanalen in de gaten voor mijn verslag.

Overweeg eens om met uw gezelschap in een geweldige villa te verblijven tijdens uw groeps- of incentive reis naar Ibiza!

Alle hotels op Ibiza zijn overigens weer open, alhoewel Ushuaïa haar clubgedeelte nog niet geopend heeft, om voor de hand liggende redenen. Bijna alle restaurants die we graag inzetten voor de groepsreizen draaiden gelukkig weer op volle toeren. We bezochten de beachclubs; Nikkie Beach, Nassau Beach, Coco Beach en Amante Beach en niet te vergeten het beach restaurant van het Hard Rock hotel. Deze laatste is ook echt een topper voor bijvoorbeeld een heerlijke lunch. Daarnaast bezochten we nog talloze leuke restaurants gelegen aan de prachtige baaitjes en uiteraard in Ibiza-stad.

De hemelsblauwe wateren van Formentera tegemoet varen

De volgende dag hebben we Formentera (ook een must voor groepsreizen) weer bezocht. Onze vaste leverancier van de (speed)boten bracht ons weer met veel plezier naar de overkant. Heerlijk, met volle kracht over dat water, muziekje aan en drankje in je hand en ook had onze contactpersoon voor een (laat) ontbijt gezorgd. Daarna hebben we onze vaste restaurants bezocht waaronder Chezz Gerdi en Besos en geluncht bij Juan y Andrea. Heerlijk voetjes in het zand en je laten verwennen met geweldige gerechten! Verse vis is een specialiteit in dit restaurant en ik koos voor de Seabass in salt crust. Heerlijk!

Uiteraard hebben we naast het zakelijke gedeelte ook privé genoten van alles wat Ibiza te bieden heeft. De week was weer zo om en voor we het wisten konden we onze koffers weer pakken. De jongens vlogen rechtstreeks naar huis en wij terug naar Barcelona, waar we nog een dagje inspecties hebben gedaan. Deze keer sliepen we in het Mandarin hotel. Ook een echte aanrader! Heerlijke kamers en een perfecte ligging, zeker ook voor onze zakenreizigers.

Een bezoek aan het eiland Formentera kan en mag niet ontbreken tijdens uw groeps- of incentive reis naar Ibiza.

Onze rondreis door Europa kwam zo bijna ten einde. In mijn volgende blog neem ik je mee naar onze laatste stop: Dijon. Daarnaast geef ik nog een korte terugblik op mijn reiservaringen in alle landen die we bezocht hebben, tijdens deze reis, in corona-tijd. Ook benieuwd naar de overige bestemmingen die wij bezocht hebben tijdens onze reis? Lees dan ook mijn voorgaande blogs: Luzern & HeidelbergTurijn & Lugano, Monte Carlo en Barcelona.

Anita van Maanen,
Managing Director

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!