Header

Waanzinnige rondreis naar Zuid-Afrika en Mauritius – deel 4

In mijn vorige blogs nam ik u mee in het begin van onze rondreis naar Zuid-Afrika en Mauritius , de eerste inspecties in Kaapstad City en het fantastische Zuid-Afrikaanse wijngebied Stellenbosch! In dit blog neem ik u mee in de businessclass van Southern Airlines en Air Mauritius en vertel ik meer over het tropische pareltje in de Indische Oceaan: Mauritius!

Drive safe!

Al vroeg vertrokken we vanaf de villa in Franschhoek om op tijd op de airport van Kaapstad te arriveren. Het was nog donker en dat maakt het rijden in Zuid-Afrika extra spannend. Slecht verlichte, smalle tussenwegen, townships, andere auto’s met slechte verlichting, mensen die langs de weg lopen om naar hun werk te gaan en linksrijden zorgen ervoor dat je heel goed moet opletten. Daarom gaan we die uitdaging dan met z’n tweeën aan, twee paar ogen zien nu eenmaal meer dan één paar. Geen risico’s nemen en voorzichtig rijden is dan het beste.

Éénmaal op de “snelweg”gaat het wel, ook al is het ook dan opletten. De twee grootste gevaren zijn dat mensen al vroeg op pad zijn en letterlijk langs de snelweg lopen, al dan niet om te voet naar hun werk te gaan danwel aan de snelweg opgehaald worden om mee te rijden naar het werk. Daarnaast waarschuwen grote ledborden voor de hoge criminaliteit langs de snelwegen. We reden opnieuw zo’n 20 kilometer langs townships en pech met je auto krijgen is hier geen optie. Maar goed, what if…., gelukkig verliep alles vlekkeloos en kwamen we ruim op tijd aan op de luchthaven.

Vliegen in de businessclass van Southern Airlines en Air Mauritius

We waren zo ingecheckt, even de lounge inspecteren en een hapje eten uiteraard en al snel konden we aan boord van Southern Airlines. De businessclass van deze airline is prima, maar niet over de top. De vlucht duurde maar twee uurtjes naar Johannesburg en we hadden daar een ruime overstaptijd. Gelukkig maar, want Johannesburg is altijd erg onoverzichtelijk, druk en ook moesten we opnieuw inchecken. Iets om rekening mee te houden. De koffers waren wel doorgelabeld, dus als het goed was, zouden we die pas weer zien na de volgende vlucht met Air Mauritius.

Wij hadden nog nooit met Air Mauritius gevlogen, maar wat een fantastische airline is dat. Geweldige zitplaatsen, ruim, flatbed en alles wat je hartje begeert, maar vooral de service en vriendelijkheid evenaarde bijna bijvoorbeeld Emirates en Etihad. KLM naar mijn mening niet, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het “onze eigen” Nederlandse airline is en ik toch wat bevooroordeeld ben.

Waanzinnige rondreis naar Zuid-Afrika en Mauritius!

Na vier uurtjes vliegen zetten we voet op Mauritiaanse bodem en ook hier stond ons meteen weer een uitdagende rit te wachten, zo wisten we, het was inmiddels weer donker (het is hier twee uur later dan in Kaapstad en Nederland) en moesten ongeveer een uur rijden (slechts 50 kilometer), dat zegt genoeg over de wegen. Het leek eindeloos te duren totdat we aankwamen in de oase van rust, hotel LUX le Morne, één van onze pareltjes aan de westkust, maakte alles goed.

Hotel LUX Le Morne

Hotel LUX le Morne is prachtig gelegen aan de voet van de berg Le Morne, bekend om het prachtige uitzicht, waarbij het lijkt alsof er een onderwater waterval te zien is in de oceaan. Spectaculair en uiteraard zouden we deze berg gaan beklimmen.

De ontvangst, de sfeer, het drankje en het uitzicht naar buiten over de zwembaden en verlichte tuinen, met de oceaan glinsterend op de achtergrond, zorgden voor een rust die ons overviel. Vijf dagen hadden we te gaan hier en dan nog vijf dagen aan de andere kant van het eiland in een zo mogelijk nog mooier hotel. Maar eerst hier maar eens een paar dagen genieten. We hadden weer hele mooie dingen op het programma staan, zowel zakelijk als voor onze ontspanning.

Waanzinnige rondreis naar Zuid-Afrika en Mauritius: hotel LUX Le Morne.
Photos source: Hotel LUX le Morne.

In het volgende deel neem ik jullie verder mee. De avonturen die we de eerste vijf dagen gaan beleven blijken het meer dan waard te zijn. Tipje van de sluier, dolfijnen (in het wild er tussen zwemmen) een toevalstreffer, twee springende Humpback walvissen, echt spectaculair, een barbecue op een idyllisch plekje en het beklimmen van Le Morne!

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!